söndag 21 juni 2009

Jo det händer

Ja fast jag inte ständigt fyller på med text och bild här på bloggen så stannar ju inte trädgården av för det, utan den växer och frodas. Kanske inte så mycket som den borde, då jag tycker temperaturen har varit ganska så blygsam, dessutom har nätterna inte innehållit jätte många plus grader. Mina tomatplantor har nu börjat få blommor, och jag väntar ivrigt på att värmen ska komma ordentligt så jag snart börjar få tomater på dom...
Under förra veckan skördade vi dom första jordgubbarna från pyramiden, oj vad söta och goda dom var. Ser ut som mamma tydligen fått myrangrepp på sin svartvinbärs buske, jag hoppas dom klarar sig då det är ett av mina favorit bär.


I denna krukan växer Dvärg solrosen "Irish Eyes", denna bilden togs för snart 2 veckor sedan så dom har faktiskt hunnit växa ytterligare...


Min luktviol "Fuji Dawn", den har nu fått en knopp så nu väntar jag ivrigt på hur den ska se ut....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar