torsdag 11 juni 2009

Mina fröer

Jag får ju faktiskt skämmas lite, då jag inte varit så duktig på att uppdatera den här bloggen.
Vet ju att det faktiskt är några av våra släktingar som tittar in och läser lite nu och då.


Mina fröer har det gått både bra och dåligt för, vissa har ännu inte kommit upp och eftersom dom är tropiska så ger jag ännu inte upp hoppet, man måste vara lite tjurig och just den egenskapen har jag i rätt stor dos. Så fortfarande står dom där dom tomma krukorna med jord, med drömmen att något ska komma upp. Några av mina tropiska fröer kom, men lade sig ner att dö. Och en del har börjat växa, men inte kommit vidare långt, antar att det varit för kallt så på dom har jag inte tagit några nya kort för att visa er, det får vänta.


Några var jag ut och fotade idag, bildbevis kommer nedan!




Clitoria ternatea - lavendel har blivit så här stor


Clitoria ternatea - Blue, har också växt rejält


Min Plumeria, är så stolt över den, har 3 st som faktiskt lever fortfarande


Detta är min Praktbuske och av flera frön så var det bara denna som klarade sig, dock har det inte växt så mycket, men jag får ge den lite tid.


Detta är min Eukalyptus "Newberry - wierd", hade från början 2 st , men dock dog den ena och den som jag nu har kvar ser inte så frisk ut, men jag håller tummarna att den ska klara sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar