lördag 25 april 2009

Värmande solstrålar


Vilken kanon dag vi har haft här idag och fortfarande är det värme.
Klockan 16.00 hade vi i solen 28 grader och i skuggan 15,5 grader varmt.
Idag är det mamma som arbetat i trädgården och jag som legat och latat mig i solsängen.
Jag var lite produktiv i morse då jag satte om mina två olika sorter av solroser som jag försått inomhus, dom växer ju så det knakar.
Mamma har rensat och gödslat smultron och jordgubbs pyramiderna, samt lagt på fiberduk för att kanske ha turen att få jordgubbar till midsommar.
Tittade över pionerna som är på fram fart, alldelens röda och granna.
Har gjort den dagliga kollen av liljebaggar och dödat hela 15 stycken.

Det har också hunnits med att kärra och lägga på förbättringsjord på en del rabatter.
Till slut kan jag skryta med att Balkansippan har slagit ut idag.
Nu blir det grillad korv och hemlagad potatissallad i uterummet som ett härligt avslut på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar